Skole

Klasseforløb til elever i 6. til 9. klasse.
“Selvværd, tillid og trivsel”.

Trivsel i skolen er ikke kun lærerens ansvar, men derimod et fælles ansvar!

En lærer er absolut ansvarlig for at give det opmærksomhed og skabe fokus. De skal sætte rammen, gå forrest og være rollemodeller, og en skoleledelse skal prioritere det, men også forældre og elever har et ansvar, og er nødt til at tage det på sig.

Derfor er det så utroligt vigtigt, at de unge får indsigt i, hvorfor de er vigtige for både deres egen trivsel og fællesskabets, og hvordan de helt konkret bidrager ind i det. Og naturligvis, at forældre ved, hvordan de støtter op.

Efter 10 år som underviser i vores grundskole – og 30 års arbejde med børn og unge, ser jeg et kæmpe behov for at sætte empowerment på skoleskemaet. Jeg ønsker at styrke elevers handleevne, kontrol og ejerskab over de beslutninger, der påvirker deres liv og hverdag.

Jeg tilbyder derfor undervisning, der giver vores børn og unge en indsigt og selvforståelse, der kan udmøntes i mere bevidst og konstruktiv handlen. En handlen, hvor de kan være mere omsorgsfulde og respektfulde overfor dem selv, og samtidig også overfor de mennesker, de indgår i forskellige fællesskaber med f.eks. i skolen, i familien, i fritidstilbuddet og med vennerne.

Med mit forløb ”Selvværd, tillid og trivsel” kommer jeg ud og besøger jeres klasserum i jeres hverdag.

Klasselæreren kan få mulighed for at iagttage sine elever i forskellige situationer og lade sig inspirere.

Forældre får viden om, hvordan de bedst støtter op via løbende skriftlig information, og hvis det vurderes nødvendigt, under et møde. Dette er naturligvis noget vi drøfter.

Forløbets ramme – 2 enkelt lektioner og 6 moduler – sikrer, at trivselsarbejdet bliver en proces og øger muligheden for, at eleverne får integreret bevidsthed og eventuelle nye vaner, ligesom det giver læreren mulighed for løbende at henvise til indhold og have et fælles udgangspunkt for snakke med klassens elever.

Ser I ligeledes at behov for at klæde de unge på til at håndtere livet, og er I nysgerrige på at vide mere, så kontakt mig endelig på glarborgcoaching@gmail.com eller send/læg en besked på mob. 40984582 så vender jeg tilbage hurtigst muligt.

Normal pris: 8750 kr. ekskl. moms – Tilbud lige nu: 7000 kr. ekskl. moms.

Købes forløbet til flere klasser i samme periode eller skoleår aftales yderligere rabat.

Obs. Der kan være tillæg ved længere kørsel.

Mellem Diamant. (Tilbydes igen fra skoleåret 24/25)

Klasseforløb for elever i 4. til 5. klasse.

Mellemdiamant er et kursusforløb udviklet til skoleelever i alderen 9 til 13 år.

Forløbet har til hensigt at styrke fællesskab og inklusion samt at hjælpe den enkelte elev.

Dette gøres bl.a. ved at:

  • Styrke børnenes forståelser af egne samt kammeraternes måder at reagere og handle på.
  • Styrke børnenes forståelser af, hvordan menneskers forskellige reaktioner, håndteringer og handlinger påvirker hinanden på godt og ondt.
  • Almengøre følelsesmæssige reaktioner -særligt de vanskeligt håndterbare som f.eks. vrede og frygt.
  • Styrke et fælles sprog om følelsesmæssige reaktioner, håndteringsformer og handlinger mhp. at fremme forståelse.
  • Styrke børnenes kompetencer inden for selvkontrol og hensigtsmæssige håndteringsstrategier.

Forløbet består af information, øvelser og lege samt fælles refleksioner, demonstrationer og træning. Indholdet bygger naturligvis på anerkendt viden, forskning samt erfaring.

Tidsrammen for selve kurset er 8 moduler. Forløbet indledes dog med, at eleverne møder mig og i klassen udfylder et individuelt spørgeskema. Dette gør vi mhp. , at jeg kan få et indblik i elevernes trivsel og klassens dynamikker inden selve kurset igangsættes.

Klassens faste lærer er tilstede under de 8 moduler.

Efter hvert modul modtager forældrene et skriv således, at de derhjemme lettere kan spørge ind til og drøfte, de ting vi arbejder med.